onsdag 13. november 2013

Nordlandsnetter

eller Nordlandsvotter (Løpende Hund). Fikk garnpakke på "Løpende hund"-genser i bursdagsgave for et par år siden. Falt helt pladask for genseren, da jeg så den på et profilbilde på facebook. Genseren har bord fra "Nordlandskofta", og er med rundfelling. Tok kontakt med damen (Kirsti Lill Solstad), og det viste seg at det var hun som var designeren bak genseren. Så da husflidslaget var på ekskursjonstur til Krambua i Neverdal, benyttet jeg anledningen til å få mamma til og kjøpe garnpakken i bursdagsgave til meg. Ble en del restegarn etter genseren, det har jeg laget meg både votter og lue av. Strikket i PT5 sport. Oppskrift på vottene finner du HER , luen har jeg ikke laget oppskrift til...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

I julegryteklutmodus...

Her produseres det til husflidslagets julemesse. Må jo ha litt nytt å by på, er jo litt moro å ha noe som ikke alle andre har 😊 Planen v...