fredag 15. november 2013

Oppvaskkluter...

Fant noen fine oppskrifter på oppvaskkluter inne på facebooksiden til Bittami. Har strikket noen i mandarin petit fra Sandnesgarn tidligere, nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å strikke i andre typer garn. Den grønne er strikket i bomull sport fra Gjestal, den turkise i Mor Aase bomullsgarn , og den grå er strikket i garn som anbefalt i oppskriftene,Tuva fra Trysilgarn. Blir nok første og siste i det garnet, syns det var fryktelig tungt å strikke av! Har heklet grytlapper av det flere ganger, og vært veldig fornøyd, men til kluter syns jeg ikke noe om det i det hele tatt... Kommer nok til å holde meg til bomullsgarn til klutstrikk heretter, tåler også høyere temperatur i vaskemaskin, så da er jo ikke valget vanskelig.... Uansett garn, klutene blir veldig fine, nesten for fine til å vaske kopper med! Bittamis side på ravelry finner du her



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hjertevarmt sjal...

Et sjal med hjerter til å varme seg med utover høsten og vinteren.  Mitt sjal er strikket  Kauni  effektgarn farge EU, men man kan fint st...