onsdag 13. november 2013

Stedsvotter

På vårparten deltok jeg i en vottekonkurranse i Sykkylven på Sunnmøre. Ble så ivrig i tegneprosessen, at før jeg fikk sukk for meg, hadde jeg tegnet 2 par! Et med utgangspunkt i fjell, fjord, kommunevåpen og kommunenes slagord, og et med utgangspunkt i mønster på bunadsvesken til Sykkylvsbunaden. Vottene strikket jeg i dame og herrestørrelse, slik at mine barn kunne få hvert sitt par (deres hjembygd).Ingen av vottene mine gikk av med seieren, men er veldig fornøyd med andreplassen det blå og hvite paret fikk!! Ble visst et par til herren i huset også...



Omarbeidet mønsteret på paret i midten, og lagde en "navnevott" av den. Oppskrift (uten navn) finner du HER Vil du ha din egen vott med navn, ta kontakt så kan jeg tegne inn for deg (du betaler da litt ekstra for mønsteret med navn). 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hjertevarmt sjal...

Et sjal med hjerter til å varme seg med utover høsten og vinteren.  Mitt sjal er strikket  Kauni  effektgarn farge EU, men man kan fint st...