tirsdag 12. november 2013

Ufoer...og andre heklerier

Var så "uheldig" å kikke litt langt inn i et skap, og hva finner jeg vel der.... Jo, en UFO (uferdig objekt...)!!! Med hodet fullt av helt andre prosjekter, tror jeg garantert denne forblir ufo en stund til... Mønsteret heter "keltiske bestemorruter", og er jo bare helt nydelig og garnet gir utrolig fine fagesjatteringer, så dette ville nok blitt et pent teppe.... 
Garnet jeg har brukt, er Angora Design garn 
Et mykt og deilig garn, fra Iceyarn :) 
Oppskriften på bestemorrutene fant jeg her


Har hatt litt "dilla" på heklet små søte punger i høst, så disse har det blitt noen av. Både i lommebokstørrelse og som nøkkelring (akkurat passe stor til en handlevognmynt). Har laget en slags forklaring på hvordan jeg har laget mine, den finner du her



Man lager jo mye rart..... fant oppskrift på denne i en dansk blogg, 
bare måtte lage den til mannen i huset :D 
"Kroppen" er heklet av Mandarin Petit, og BH'en er heklet av Maxi heklegarn. 
Oppskriften finner du i Halagers blogg


1 kommentar:

  1. Hei! Jeg har også heklet Keltisk bestemor ruter av samme garn, og nå har jeg funnet de igjen dvs gar, heklenål og 5 ruter. Men mønsteret finner jeg ikke igjen og bloggen det lå på er låst. Kunne du ha hjulpet meg?
    Hilsen Kari strikkeogsy@hotmail.com

    SvarSlett

Hjertevarmt sjal...

Et sjal med hjerter til å varme seg med utover høsten og vinteren.  Mitt sjal er strikket  Kauni  effektgarn farge EU, men man kan fint st...