torsdag 9. januar 2014

Nytt år, nye idèer...

Godt Nyttår!

Har lenge hatt en plan om å strikke en pute, men har liksom ikke helt blitt enig med meg selv hvordan den skal se ut, og ikke minst hva slag garn jeg skulle bruke... Man har jo alltids liggende et lite "reservelager" i tilfelle det skulle dukke opp en idè, for ikke å snakke om et lager med restegarn... Tidlig i høst, strikket jeg meg en tunika i tykt garn (Peru Alpaca) fra iceyarns, dette ble det en del "rester" av, så jeg fant ut at det måtte da egne seg supert til den puten jeg har planlagt i minst ett år. Etter mye leting frem og tilbake i en bok med ulike flettemønstre, utregning av masketall, var det bare å fyre i gang pinnene. Det gikk med 3,5 nøster, brukte pinne nr 6,0 og den ble 40X40 cm. Resultatet ser slik ut:


Det nye året har også fra naturens side, vært helt fantastisk! Slik så det ut 8.januar rundt kl 13.00. Bildet er tatt fra kaikanten på jobb, mot Syv søstre og Dønnamannen. 


2 kommentarer:

I'm in løv....

Var å besøkte mamma på sykehjemmet litt tidligere i høst, og da kom hun med ønske om nye nattsokker, da de hun hadde var helt utslitte.  ...