tirsdag 14. januar 2014

Revevotter

Endelig har jeg fått ferdig ett helt par av revevottene "What the fox say"! Tok sin tid, men pytt, pytt. Mønsteret som finnes for gratis nedlasting HER, lagde jeg i september 2013. De nederste bildene i innlegget, viser hvordan jeg setter av og legger opp nye masker til tommel. Vottene og tomlene har jeg strikket med magic loop på pinne nr 3,0 og 80 cm lang.

Slik ser vottene ut fiks ferdige :)




Slik strikker jeg tommel, legger først opp nye masker på pinnen...

...deretter setter jeg de strikkede maskene fra pinnen over på sikkerhetsnål.
Når votten er ferdig, plukker jeg opp nye masker i de maskene jeg la opp, og setter maskene fra nålen over på pinnen igjen, og strikker ferdig tommelen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

I'm in løv....

Var å besøkte mamma på sykehjemmet litt tidligere i høst, og da kom hun med ønske om nye nattsokker, da de hun hadde var helt utslitte.  ...