søndag 9. februar 2014

Stemorsblomst-votter

Noen av oss er jo mer enn bare mor til egne barn, vi er kanskje mor til stebarn, fosterbarn eller adoptivbarn i tillegg. 
Jeg tenker da at stemorsblomsten er et flott symbol for oss som er akkurat en slik mor <3 For meg har i alle fall stemorsblomst en slik betydning, og hver vår planter jeg ut flere eksemplarer av sorten. De har til og med begynt å spre seg, så det dukker opp planter både her og der, mellom kanter og steiner. 

Her er et par votter med stemorsblomster, som et hyllest til alle mødre. 
Jeg har strikket disse i Kauni effektgarn farge EFL, og hvit AA. Måtte nøste meg litt inn i nøstet, for å få sjatteringer/fargebytte. Brukte det jeg nøstet opp på motsatt vott, så de ble ganske like oppå. 
Garnet er utrolig drøyt, så jeg har nok garn til minst 1 par votter til.
Etter en runde i vaskemaskinen på kaldt program, ble vottene både myke og gode!
Mønster på vottene finner du HER



Nøstet opp, slik at jeg fikk fargeskift i vottene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

I julegryteklutmodus...

Her produseres det til husflidslagets julemesse. Må jo ha litt nytt å by på, er jo litt moro å ha noe som ikke alle andre har 😊 Planen v...