tirsdag 18. mars 2014

Tunika til ei lita prinsesse

Har lenge sett for meg en tunika til mitt barnebarn, 
men ikke funnet noen mønster på den, 
så da ble det til at jeg måtte komponere et mønster selv!
Har plukket litt idèer herfra og derfra.
Garnet jeg har brukt er Peru Alpaca Ligth i fargen lys grå.
Garnet ble innkjøpt til en tunika jeg strikket til meg selv i to farger. 
Utrolig drøyt garn, så da min tunika var ferdig, hadde jeg fortsatt 5 nøster lys grå igjen!
Brukte 2 av de på denne tunikaen, som er i størrelse rundt omkring 5 år, 
så den veier hele 95 gr.! :)

Kjolekanten er fra et Tine Solheimmønster 

Halskanten er heklet. Den er fra et dalegarnmønster

Resten av tunikaen er etter egen idè

Vaier så lett og fint i vinden, med sine 95 gram :)



2 kommentarer:

Hjertevarmt sjal...

Et sjal med hjerter til å varme seg med utover høsten og vinteren.  Mitt sjal er strikket  Kauni  effektgarn farge EU, men man kan fint st...