lørdag 12. april 2014

Svaneprinsessen...

Kjøpte siste utgave av MBYM kids sist jeg var i byen :) Syns det var så mye fint i det bladet! Falt umiddelbart for Svaneprinsessen kjole fra Sandnesgarn. Kjøpte jo selvfølgelig bladet ETTER at garnbutikken var stengt, så her var nesten gode råd dyre... men ble redda av rema1000 :D Kjøpte rett og slett Mor Aase bomull, og strikket kjolen i det! Kjøpte garnmengde som anbefalt i oppskriften, men det var på langt nær nok til lommer og heklakanten nede, så jeg gikk for rosa kant nede, og strøk på et Hello Kitty-strykemerke i stedet for lommer. 
Kjolen er nå endelig klar for å sendes til mormors prinsesse i Sverige, håper hun blir fornøyd og får brukt kjolen mye i sommer.



Flette og hullmønster rundt bærestykket

Valgte en annen kant enn den som står i oppskriften, syns denne er så søt <3

Hello Kitty-merket fikk hun velge selv ;)

Tunikaen jeg strikka tidligere i vinter sendes i samme pakke :D 
Fikk visst plass til et Hello Kitty-merke på denne også... 


8 kommentarer:

  1. Superfine pigekjoler, måske kan jeg bruge ideerne, er selv farmor til en lille pige. God weekend og god påske

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Hyggelig om det jeg lager kan inspirere andre :) Den hvite finnes det oppskrift på i hefte 1401 fra Sandnesgarn, den grå har jeg komponert fritt etter eget hode :D God helg og god påske til deg og dine.

      Slett
  2. Så fint det ble! Du er så flink :)

    SvarSlett
  3. "Man tager hva man haver". Så flott kjole, heldige du som har tilgang på garn i Rema 1000, her har de sluttet med garn... Ikke har jeg barnebarn, men bladet skjønner jeg at jeg må ha, kanskje det er noen som vil at jeg skal strikke til deres.

    Koselig blogg, kommer nok til å stikke innom flere ganger, har lagt deg som lik på min blogg :)

    Nyt søndagen

    SvarSlett
    Svar
    1. I nøden spiste osv. :D Ikke hverdagskost å handle garn på Rema1000 for meg heller, blir bare når man en sjelden gang er på bytur :) Nesten 3 timers reise for å komme seg dit, så da drar man kun når man absolutt må....

      Så hyggelig at du liker bloggen min :) Skal ta en titt på din også!

      God påske :)

      Slett
  4. Her var det masse fint å se. Skal kose meg videre på bloggbesøk hos deg, å se på alt det fine du lager. Ha en riktig god påske.
    Klem fra Elin.☺

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Elin, hyggelig at du liker det jeg har laget :En riktig god påske til deg også.

      Slett

Hjertevarmt sjal...

Et sjal med hjerter til å varme seg med utover høsten og vinteren.  Mitt sjal er strikket  Kauni  effektgarn farge EU, men man kan fint st...