søndag 11. mai 2014

Enda et par med Stemorsblomst-votter :)

Det første paret strikket jeg i kaunigarn, og for å få fargesjatteringer i blomstene måtte jeg nøste meg inn i nøstet til ny farge dukket opp, så jeg har i grunn vært på jakt etter et flerfarget garn med kortere avstand mellom fargebytte. Kauni er litt i tynneste laget til en vintervott, og vottene blir litt knapp til en damehånd størrelse litt over middels. Men ellers er det jo et nydelig garn, vottene ble utrolige myke! 
Her nord er det jo ofte ganske kaldt enda, selv om kalenderen sier mai, så votter i kauni er i grunn perfekt til denne tiden på året. 

Fant et garn på Europris som jeg likte fargen på. Ikke vottegarn akkurat, men hva gjør vel det? Vottene ble akkurat passe til min hånd, m.a.o helt perfekt... :D

Syns det ble fine sjatteringer av det, så fornøyd med kjøpet! Brukte 50 gr flerfarget, og 50 gr hvit. Strikket med magic loop på pinne 3.0.

Mønster på disse vottene finnes her

Slik ble resultatet

Brukte dette garnet til blomstene (til det hvite brukte jeg mor aase).

2 kommentarer:

I julegryteklutmodus...

Her produseres det til husflidslagets julemesse. Må jo ha litt nytt å by på, er jo litt moro å ha noe som ikke alle andre har 😊 Planen v...