lørdag 10. mai 2014

Heklet baderomsmatte...

Fikk endelig tatt meg tid til å hekle en matte til badet. Har lenge hatt lyst til å prøve meg på en slik, men når man bor som man gjør, er det ikke alltid like enkelt å få tak i garn i en fei... 
Tok til slutt en sjanse på å bestille tube cotton fra iceyarns i en skikkelig knallfarge.. :D
Heklet med krok 6,0, og brukte 5 nøster. Matten ble litt mindre enn tenkt, 60 cm, men med et lite bad, så gjør jo ikke det så veldig mye. Har mer enn nok garn igjen til å hekle en matte til, så da får jeg bare passe på å bruke en mønster som er større enn det jeg brukte på denne. Brukte et mønster jeg fant i en gammel heklebok fra marks, på en duk som var 30cm. Tenker at om jeg finner et på ca 40 cm. vil det bli akkurat passe stort til matte. 
Kunne sikkert funnet egnet mønster på garnstudio, men hadde lyst til å hekle noe fra min egen mønstersamling, så da får det heller bli litt prøving frem og tilbake :D


Ble ganske fornøyd selv i alle fall... 

Duken nederst i høyre hjørne... 

...fra denne boken brukte jeg oppskriften fra.
Boken ble gitt ut i 1974, og er arvegods..

2 kommentarer:

  1. Heisann. Lurte på om du hadde hatt oppskrift på den duken i midten?

    Vennlig hilsen Nickolas

    SvarSlett

Hjertevarmt sjal...

Et sjal med hjerter til å varme seg med utover høsten og vinteren.  Mitt sjal er strikket  Kauni  effektgarn farge EU, men man kan fint st...