mandag 14. juli 2014

Endelig ferdig....

Puh... dette har virkelig vært et evighetsprosjekt... Sjelden jeg bruker så lang tid på noe, men denne gangen tok det jammen sin tid å få ferdig en liten topp! Etter flere uker, er den i alle fall endelig ferdig! 
Mønsteret til toppen NOW, står i boka Dreamline No1. Den er strikket i Soul og Sky. Mykt og deilig garn, og ikke minst drøyt! 
Utrolig flott mønster, men så seinstrikka. Valgte å strikke mønsteret fra vranga, slik at det skulle bli færre vrangomganger å strikke. Valgte også å strikke de lyse omgangene frem og tilbake opp til under ermene. Mye pinneskift underveis, gjorde vel sitt til at det gikk såpass tregt, + at jeg valgte å strikke den 20 cm lengre, siden jeg både er lang og ikke helt har figur for en topp som ikke rekker lengre enn til navlen.... 
De lyse omgangene er strikket på pinne 2,5. Det grå er strikket på pinne 3,5. Valgte også å strikke halsen med 3,5 siden jeg ville ha en annen type hals enn i oppskriften.
Summa sumarum: KJEMPEFORNØYD :D

Ferdig resultat (litt på skeiva i nordavinden...) :)

Min vri på halsen

Når jeg strikker rundfelling, pleier jeg ikke felle av under ermene, 
men sette maskene på en tråd. Arbeidet blir mye lettere å jobbe med de første omgangene, og så syns jeg det blir penere under armen, 
når man strikker sammen og feller av, enn om man feller av og syr...

 Setter maskene på pinner...

Strikker sammen, samtidig som jeg feller av... 

Slik blir det på retten etter at trådene er festet, og hullene sydd igjen.





2 kommentarer:

  1. Utrolig fin topp og for en tålomdighet! Jeg tipper at jeg hadde kommet 10-12 omganger over vrangborden... For å si det sånn: det er ikke for ingenting at mamma, da hun skulle flytte fra huset, hadde ei svær eske med påskriften: Irenes halvferdige strikkearbeider... ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Irene :) Tålmodighet er en dyd, men her holdt det hardt.... Måtte bikke 40 før jeg klarte å gjøre ferdig strikking, så det er alltids håp for dine halvferdige strikkearbeider :D

      Slett

I julegryteklutmodus...

Her produseres det til husflidslagets julemesse. Må jo ha litt nytt å by på, er jo litt moro å ha noe som ikke alle andre har 😊 Planen v...