mandag 28. juli 2014

Vår-votten i nye farger....

Er til stadighet på jakt etter garn som kan passe til noen av mine mønstre, eller mønstre som plutselig dukker opp som en idè.... Det første paret av Vår-votten, strikket jeg i Kauni. Disse har jeg strikket i Labbetuss flerfarget, kjøpt på Europris. Tenkte denne fargesjatteringen ville bli veldig bra, men syns kanskje det var litt for kort avstand mellom hvert fargeskift, så det ble kanskje ikke helt slik jeg så for meg at det skulle bli....
Mønster på votten finnes her :)
Jeg strikker alltid votter med magic-loop, også tommel. Så på bildene under viser jeg hvordan jeg strikker tommel :)


Når jeg kommer til tommelmerket setter jeg maskene over på en sikkerhetsnål/maskenål (en ulltråd fungerer også helt fint...), og legger opp nye masker før jeg strikker videre. Følger mønsteret når jeg legger opp, slik at jeg unngår lange trådsprang.

Når votten er ferdigstrikket, plukker jeg opp nye masker i oppleggsmaskene.
 og strikker tommelen ferdig med magic loop, på en 80 cm lang rundpinne :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hjertevarmt sjal...

Et sjal med hjerter til å varme seg med utover høsten og vinteren.  Mitt sjal er strikket  Kauni  effektgarn farge EU, men man kan fint st...