fredag 29. august 2014

Ny tunika av pinnene...

På ferietur til Tyrkia denne sommeren, snubla jeg forbi en bitteliten garnbutikk i ei bakgate like ved hotellet vi bodde på. Og det etter å ha lett, og lett, og lett.... i flere dager etter 2 andre butikker jeg hadde adressen til, uten å finne så mye som en liten ulldott!! 
Mannen var overmåtelig tålmodig, som gikk der på utkikk sammen med meg... (tommel opp :D ).
I denne bittelille butikken (bilde nederst i innlegget), fant jeg en koselig dame som hadde garn fra gulv til tak. Fristelsen var stor til å handle med seg mengder, men greide å beherske meg til å kjøpe garn til en barnegenser + 2 nøster med noe ponpongarn, som jeg ikke aner hva jeg skal bruke til... Blir sikkert noe fint :D :D :D

Jaja, garn ble i alle fall kjøpt, og da jeg kom hjem var det bare å fyre i gang pinnene!
Lette gjennom noen gamle hefter min mor strikket fra da mine barn var små, og endte opp med modell nr 5 fra Til fjells 0411. Siden Alize garn er noe tykkeren enn smart, gikk jeg ned en størrelse i oppskriften, og opp en halv størrelse på pinnene, ellers fulgte jeg målene til str 6/8 år på ermene og forlenget bolen med ca 11 cm. Droppet også hullraden for snor i midjen, da jeg betviler sterkt at denne ville blitt brukt... Tunikaen er i alle fall nå klar for å pakkes og sendes til mormors skatt i Sverige, håper hun kan bruke den på kalde vinterdager i alle fall :)


Slik ble resultatet

 Garnbutikken 
(i ei bakgate ikke langt unna Yldiz beach på den østre siden av Alanya)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hjertevarmt sjal...

Et sjal med hjerter til å varme seg med utover høsten og vinteren.  Mitt sjal er strikket  Kauni  effektgarn farge EU, men man kan fint st...