tirsdag 30. september 2014

Kjole med ballongskjørt

Så for en tid tilbake, et bilde av en aldeles nydelig kjole på det store internettet.... Kjolen ser ut for å være fabrikkprodusert, så da finnes det nok heller ingen oppskrift på den. Prøvde å lete på google, ravelry og pinterest, men fant kun dette bildet. 

Fikk rett og slett ikke fred for hele kjolen, så jeg satte meg ned og studerte bildet nøye, og ut fra dette lagde jeg en "kopi" av kjolen. 

Jeg har heklet overdelen frem og tilbake, mens det ser ut som om overdelen er heklet rundt i ett stykke på modellen, og deretter tatt hull for hals- og ermeåpninger.
 På modellen er i alle fall vrangen vendt ut. 
Kjolen min og originalen får derfor litt ulik struktur i mønsteret. 

Jeg har heklet og strikket den i Viking babyull farge 307 og 364.
Alle mål er tatt fra andre oppskrifter for å finne vidde og lengde i forhold til str 2 år, så om jeg ikke har blingsa noen steder, passer den forhåpentlig vis en 2-åring :)

Heklet først overdel og ermer, deretter plukket jeg opp masker i oppleggskanten og strikket skjørtet ovenfra og ned. 
Plukket deretter opp masker i oppleggskanten på ermene, og strikket vrangbord. 
Pyntet med noen færre roser, da jeg syns det ble like pent. 

Mønster på min kjole i str 2 år, finner du her
Lager du kjolen og deler bilder på nett, blir jeg veldig glad om du linker til min blogg.
Instagram @joranjp


Slik ble min kjole :)



2 kommentarer:

Hjertevarmt sjal...

Et sjal med hjerter til å varme seg med utover høsten og vinteren.  Mitt sjal er strikket  Kauni  effektgarn farge EU, men man kan fint st...