mandag 15. september 2014

Lurøy Strikkefestival 12-14 september

Da var helga over, og årets store happening overstått!
Det ble et fantastisk arrangement, mange klapp på skuldra til oss som har sittet i styret, og et ekstra stort klapp til Elin Nystad som rulla i gang helle strikkefestivalballetten :)
Det har vært utrolig moro å få lov til å være med på å planlegge og arrangere! Alt har gått som på skinner. Noe man egentlig ikke skulle tro, siden vi som sitter i styret bor spredd rundt omkring på flere øyer. Vi har hatt 1 representant fra Lovund, 2 fra Sleneset og 4 fra Onøy. De fleste "møtene" har foregått i en egen lukket gruppe på facebook, men vi har også klart å få til noen møter "in live" også.

Tenk å få lov til å delta på et treff, der alle er så positive og glade! Og med så mange bra foredrag og kurs. Skulle ønske tiden hadde strukket til, slik at jeg fikk med meg alt.
Prøvde så godt jeg kunne å fordele meg mellom salgsboden til Sleneset Husflidslag, åpningsseremoni og foredrag. En tur innom strikkepub ble det også tid til.

Her  kan du se programmet vårt, og hva vi ellers hadde å tilby.

Lørdag var det full rulle, der dagen startet med koselig frokost på Fagertun, før turen gikk til Lurøy og foredrag med 2jinter og mannekengoppvisnig. Veldig moro å få lov til å vise frem de flotte kjolene deres. 
Dagen gikk som en røyk, brått var det tid for konsert i Lurøy Kirke med "Girls go country", som også var en flott opplevelse. Herlige jenter, med nydelige stemmer og god humor :)
Trivelig quizpub og loddtrekning på Fagertun, som ei flott avslutning på ei makalaus helg! 

Sender en spesiell stor takk til Kristel m/fam, som stilte med husrom til meg denne helgen. Super service, og veldig koselig. 

Normalt sett tar jeg veldig mye bilder, men ser at denne helgen har det jammen vært stusslige greier :O 

PS: jeg fikk ikke strikka ei eneste maske i hele helga.... og det på en strikkefestival.... :D

Herborg i salgsboden til Sleneset Husflidslag

Mye folk innom de ulike salgsbodene. 
Dette er like etter åpning kl 15.00 fredag...

Elin sto for åpningen av det første foredraget.
Moskus og moskusull v/Wenche Sørmo

Fra konserten i Lurøy Kirke lørdag

Flott oppslag i Ranablad



1 kommentar:

  1. Hehe, jeg brukte strikkefestivalhelga til å starte på dette kofteprosjektet mitt... ;-)

    SvarSlett

I julegryteklutmodus...

Her produseres det til husflidslagets julemesse. Må jo ha litt nytt å by på, er jo litt moro å ha noe som ikke alle andre har 😊 Planen v...