søndag 21. september 2014

Yndlingen genser

Da var min "Yndlingen"-genser ferdig :) 
Jeg har valgt å strikke den i pure alpaca blå.
Ble veldig fornøyd med fargevalget!
Valgte å strikke bolen ca 14 cm lengre enn oppskriften,
slik at den passer meg bedre på lengden. Valgte også å strikke den litt
kortere bak, av samme årsak. Det gikk ikke med så veldig mye mer garn, 
selv om både bol og ermer er lengre. Brukte i underkant av 9 nøster.

Noe "flatt" lys, så fargen kommer ikke helt til sin rett...

Dekorativ raglansfelling, som setter en litt ekstra spiss på utseendet.
Liker også "mønsteret" på ermene og nederst på genseren godt. 
Moro å strikke, samme teknikk som i sjømannsbobler


2 kommentarer:

  1. Artig å se:-D Håper det blir en yndlingsgenser!!! Takk for at du reklamerer;-) Hjærtelig hilsen Ingvill Freland/Strikkekista

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig, et nydelig mønster som jeg falt totalt for ved første øyekast :) Tenker den blir deilig å ha utover vinteren!

      Slett

Hjertevarmt sjal...

Et sjal med hjerter til å varme seg med utover høsten og vinteren.  Mitt sjal er strikket  Kauni  effektgarn farge EU, men man kan fint st...