mandag 24. november 2014

En stjerne av håp...

Eller som den heter i oppskriften til Camilla: Star of hope :)
Disse er enkle og relativt raske å lage.
Jeg har brukt "vanlig" heklegarn, slik som jeg alltid før i verden
brukte til duker. Maxi heklegarn :)
Jeg brukte Knit pro krok nr 2.0. Denne kroker virker tynnere enn
mine gode "gammeldagse" stålkroker, tenker den tilsvarer Inox sin 1.75mm.
Stjernene ble ca 7 cm store. I stedet for å hekle kj.m til lm.buen, 
startet jeg omgangen der den ble avsluttet og heklet et oppheng av ca 50 lm (på den hvite stjernen, den røde har oppheng som i mønsteret)
Jeg har brukt stiff strykestivelse som stivelse på disse.

Et enkelt og fint mønster, tusen takk til Camilla som deler!
Om du hekler disse i ett litt tykkere garn, 
kan det bli noen fine glassbrikker.
Tenker disse blir en fin pynt å henge sammen med merkelappene på julegavene.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

I julegryteklutmodus...

Her produseres det til husflidslagets julemesse. Må jo ha litt nytt å by på, er jo litt moro å ha noe som ikke alle andre har 😊 Planen v...