søndag 22. februar 2015

Hubrovotter...

Når man bor på et sted der hubro er et nesten dagligdags syn, får man gjerne et litt eget forhold til den. Her kan vi på kveldstid se den både på hustak og lyktestolper, og på dagtid når den gjerne sitter litt gjemt, har det hendt jeg omtrent har gått rett på den ute på tur i skog og mark. Den er jo så og si usynlig i terrenget. 
Den låter ganske kraftig, når den sitter i skumringen å kaller på kompisen... Hubrolyder lærte vi oss tidlig å kopiere som barn, og det hender enda at jeg lager lydene når jeg er ute å går tur på kveldstid, bare for å høre om jeg får "svar". 
Nå finnes det jo allerede flere mønstre med ugler på, men jeg ville ha med noen som ikke var så store, og ga litt mer assosiasjon til hubro, så da ble "Hubrovotten" født.

Vottene har jeg strikket i Mor Aase superwash hvit og "grå" (fargenr 5870). Valgte å ha falske fletter i vrangborden, i stedet for tradisjonell vrangbord. Syns det passet bra til en vott med ugler på :)
Mønster på vottene finner du HER

Slik ble mine votter


Med stripe, om man ønsker det :)


4 kommentarer:

  1. Jeg blir så imponert over denne kreativiteten din, de var virkelig kjempefine . de også! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Irene :) Fordelen med å bo på ei øy, kreativiteten blir ikke forstyrret av så mye "støy" :D

      Slett
  2. Veldig fine votter har du strikkt, koselig mønsteret og hyggelig med falske fletter i vrangborten og stripper :-)) Hilsen til deg.
    Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar Viola 😊

      Slett

Hjertevarmt sjal...

Et sjal med hjerter til å varme seg med utover høsten og vinteren.  Mitt sjal er strikket  Kauni  effektgarn farge EU, men man kan fint st...