søndag 22. mars 2015

Heklet trekk til gryteunderlag

Idèen til disse, fikk jeg fra fra Camillas blogg. Hun hekler veldig mange fine ting, så ta en titt innom bloggen hennes :)
Korkunderlagene jeg har brukt, kjøpte jeg på Coop obs (3 stk i en pakke).


Oppskriften på Hjärtans grytunderlägg finnes her. Jeg har etter omg 11 valgt å hekle dobbeltstaver med 1 lm mellom, og hoppet over 2 st 2ggr 1 st 1 ggr, slik at siste omg ble stram nok til å holde trekket på plass uten noe annet å feste med. Jeg har gjort det på samme måte på alle 3 underleggene.

Idè til den med Afghan flower-mønster fant jeg her. Finnes en norsk versjon her.

Den siste fant jeg her
De 4 siste omgangen på alle trekkene har jeg heklet på samme måte. Jeg har brukt diverse bomullsgarnrester (Mandarin petit og mor aase bomull), og krok nr 3,0. Ble i alle fall spreke i fargene :D Trekkene kan taes lett av og på, og vaskes i maskin på 60 grader.

 Hjärtans grytunderlägg

Afghan flower

 Be my Valentine





3 kommentarer:

  1. Hello, I love your crochet, it is beauty, I love this colors, I follow your blog, I have a blog about crochet with free patterns and free crochet diagrams, visit me , hugs from Brazil.
    Visite meu blog - Tita Carré - Crochet

    SvarSlett
  2. Hello :) Thank you so much! You have a nice blog, love your patterns <3

    SvarSlett
  3. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    SvarSlett

Hjertevarmt sjal...

Et sjal med hjerter til å varme seg med utover høsten og vinteren.  Mitt sjal er strikket  Kauni  effektgarn farge EU, men man kan fint st...