onsdag 3. juni 2015

Heklet mappe med hjerter

Kom over et nydelig hjertemønster her om dagen. Syns det var så søtt, at jeg bare måtte prøve meg på det. I første omgang ble det en mappe som sikkert kan brukes til mangt, eller bare rett og slett en sminkepung... Har foret den, sydd en liten lomme på innsiden og satt i glidelås. 

Det geniale med dette mønsteret, er at hjertene hekles etterhvert i arbeidet, og ikke til slutt for så å syes på. Veldig enkelt mønster å lære, så det gikk fort og greit å få det inn...Valgte å hekle i babyull, men kunne med hell brukt bomullsgarn. Ser for meg at dette kunne blitt et nydelig vognteppe, eller en pute... 

Oppskriften fant jeg på mypicot, den er godt forklart med både tekst og bilder. Oppskriften er på engelsk, men med oversettelser for hekleuttrykk går det veldig greit :)

slik ble mappen



2 kommentarer:

  1. Amazing blog and very interesting stuff you got here! I definitely learned a lot from reading through some of your earlier posts as well and decided to drop a comment on this one!

    SvarSlett

Hjertevarmt sjal...

Et sjal med hjerter til å varme seg med utover høsten og vinteren.  Mitt sjal er strikket  Kauni  effektgarn farge EU, men man kan fint st...