mandag 1. juni 2015

Sommerdrøm...

Har i lengre tid gått og fabulert i mitt hode om votter av restegarn... Altså bruke ei farge her, og ei farge der. Så for meg at det da måtte være fint å bruke det i et mønster med masse blomster spredd utover... Begynte så godt den tanken, helt til jeg fikk noe fint garn i posten fra Krambua, som jeg skulle bruke til et mysteriestrikk (som jeg helt sikkert kommer tilbake til om ikke så veldig lenge...).
Lekre farger som skrek etter å bli prøvd ut i votter (helt sikkert!!), så da skrinla jeg den gode restegarnsplanen min, og satte i gang med plan B, tova votter i Kaunigarn. Jeg har brukt fargene EU og AA, og strikket fortløpende med EU uten å nøste meg til lik start på begge vottene. Ville se hvordan resultatet ble i de ulike fargene, som går fra rødoransje til gult. Vottene ble helt fantastisk gode og myke etter toving, kommer garantert til å strikke flere par av samme garn. Garnet er utrolig drøyt, så man får flere par votter av 2 nøster. Disse veier 64 gram.

Vottene har fått navnet "Sommerdrøm", siden de har et lett dryss med blomster over hele håndbaken og fugler rundt kanten :) Mønster på disse finnes her

Oransje i toppen, og rød i tuppen :D

Rød i toppen, og gul i tuppen

7 kommentarer:

  1. Nydelige votter, del dem gjerne på min link up i morgen i bloggen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Monica :) Hyggelig med tilbakemelding på det man lager. Takk for at jeg får linke :) Ha en fin dag.

      Slett
  2. Nydelige votter i fine farger! :)

    SvarSlett
  3. Takk for at du deltok på link up hos meg, Velkommen tilbake idag, nytt party idag og i morgen :)

    SvarSlett
  4. Blogging is the new poetry. I find it wonderful and amazing in many ways.

    SvarSlett

I'm in løv....

Var å besøkte mamma på sykehjemmet litt tidligere i høst, og da kom hun med ønske om nye nattsokker, da de hun hadde var helt utslitte.  ...