søndag 18. oktober 2015

Om litt er kaffen klar...

Og gryteklutdilla fortsetter... Må jo ha grytekluter til all slags bruk... bålkaffe for eksempel... 
Prøver å lære meg noe nytt inn i mellom når jeg strikker, og her fikk jeg prøvd meg på sammenmasking. Det var slett ikke så vanskelig som jeg trodde! Denne videoen viser det veldig greit hvordan man gjør det.
Gryteklutene er strikket i Cotton 8/4 fra stoff og stil. Men man kan fint bruke et annet bomullsgarn passende til pinne 3,0.
Mønster til disse har jeg lastet opp på ravelry.com, og du finner det her

Skal det være en kopp varm kaffe? :)

6 kommentarer:

  1. De var flotte, ha en herlig høstkveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! En herlig høstkveld til deg også ��

      Slett
  2. Koselige grytekluter. Har funnet flere flotte oppskrifter på grytekluter da jeg reiste rundt på bloggen din. Blir nok noen av dem i julegavene i år. Tusen takk for fine oppskrifter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du likte dem :) Tusen takk for at du besøker bloggen min.

      Slett
  3. Så mange fine grytekluter du har laget:)Er ny blogger, håper du vil ta en titt.Er ikke så mye der enda da, men det kommer etter hvert:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Skal selvfølgelig ta en titt på bloggen din :)

      Slett

I'm in løv....

Var å besøkte mamma på sykehjemmet litt tidligere i høst, og da kom hun med ønske om nye nattsokker, da de hun hadde var helt utslitte.  ...