lørdag 21. november 2015

Grytekluter og gryteunderlag...

Kjøpte noe Upcycled fabric-garn fra Iceyarns, som jeg hadde store planer om å hekle kurver av... Syns det var tungt å hekle av, så da kom idèen om å heller strikke noe av garnet.
Klutene er 20x20 cm. 

Jeg la opp 15 masker på pinne 12, og strikket til jeg hadde 14 riller på rettsiden (den siden jeg la opp masker på), felte av, heklet en hempe og sydde denne fast. Gryteunderlaget strikket jeg på samme måte, men uten hempe.
1 nøste rekker til 1 par kluter og i alle fall ett underlag. Det kan forekomme litt forskjell på tykkelsen av garnet. 

Syns de ble skikkelig
 tøffe i dette grove garnet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

I julegryteklutmodus...

Her produseres det til husflidslagets julemesse. Må jo ha litt nytt å by på, er jo litt moro å ha noe som ikke alle andre har 😊 Planen v...