søndag 27. november 2016

Du grønne glitrende tre...

1. søndag i advent, og jeg rakk akkurat å få ferdig en ny oppvaskklut som passer fint til denne tiden. Klut med "juletre"! 
Siden det har vært svart fredag, og man står midt oppe i julegavehandlingen kan det jo være hyggelig å få en liten adventsgave i form av en kluteoppskrift. 
Du finner oppskriften for gratis nedlasting HER
Man rekker jo enda å strikke en klut eller to, som kan bli en fin liten julegave...

På det øverste bildet, kan man se hvordan det blir ved ulik måte å ta de løse maskene av på.
På den øverste kluten, er maskene flyttet rett over på pinnen, og på den nederste er de tatt av som beskrevet i oppskriften. Dette kan man jo selvfølgelig fritt velge selv, ut fra hva man syns er penest. 
Fargene på mine kluter ble bestemt ut fra hva jeg hadde i mitt garnlager, så da ble det gusjegulgrønn og lysegrønn...

God advent, og lykke til med klutestrikkingen :)


Du grønne glitrende tre...

2 kommentarer:

  1. Så fint mønster! Ja denne passer fint både og strikke og bruke i denne adventstiden :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Klut med juletrær på, kan jo være litt morsomt å ha i adventstiden. Ha en fin advent.

      Slett

Hjertevarmt sjal...

Et sjal med hjerter til å varme seg med utover høsten og vinteren.  Mitt sjal er strikket  Kauni  effektgarn farge EU, men man kan fint st...