fredag 31. mars 2017

Påskeegg...

Disse har jeg "ruga" på i over et år, og endelig er kan jeg vise de frem.
Jeg har ruga så lenge, at det ble jammen klekket ut en påske- oppvaskklut også! 

Mønsteret som er på både gryteklut og oppvaskklut, er mitt bidrag i Designer Along 2017, en along som foregår i ei gruppe på facebook.

Jeg har brukt diverse rester i selve mønsteret, det gule var det så mye av, at det rakk til en klut også (og enda er det litt igjen...). 
Man behøver ikke bruke hvitt i bunnfargen, mange farger jo påskeeggene i ymse farger før de maler mønster på dem, så her er det bare å slå seg løs og bruke de fargene man måtte ha for hånden. 

Grytekluter og oppvaskkluter er fint å strikke mellom store prosjekt, så om du skulle få lyst på strikka påskeegg til påske, finner du oppskriften her, og det er oppskrift på både grytekluter og oppvaskklut i en og samme oppskrift.

Strikka påskeegg med påskehare og påskekyllinger :)
 Påsketua med tulipaner og blomster

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nå skinner sola i vinduskarmen...

...og katta maler som aldri før... Herlig vårvær ute, sola skinner og fuglene synger. Virkelig til å bli i godlag av🌞 Hva passer vel ...