onsdag 22. mars 2017

Vårfin hals...

Jeg er av de som ikke liker å fryse, så når vinterhalsen ble litt i det tykkeste laget, manglet jeg plutselig en tynn hals som jeg kan bruke under regnjakken/vårjakken når jeg er ute å går tur, og ikke vil ha kaldtrekk i nakken!

Fant et diagram som så ut til å kunne brukes, med noen (ble mange...) endringer. Måtte tegne om flere ganger for at det skulle fungere enkelt i rundstrikk. 

Hadde liggende ett nøste med Filcolana New Zaeland lammeuld som jeg hadde lyst til å bruke. Garnet kjennes litt ut for å være et "kløgarn", men skinnet kan bedra, det klør i alle fall ikke på meg :D
Ble kjempefornøyd med halsen, denne kan jeg bruke både vår og høst.

Har du lyst til å strikke deg på en slik hals, finner du oppskriften til gratis nedlasting HER

Blir veldig glad om du linker til bloggen om du skal dele oppskrift :)

Fargen petrol er ikke så fotogen akkurat, 
men nydelig i virkeligheten!

Sofia er varm både på hodet og rundt halsen...
(Ananasluen finner du oppskrift på HER )


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

I julegryteklutmodus...

Her produseres det til husflidslagets julemesse. Må jo ha litt nytt å by på, er jo litt moro å ha noe som ikke alle andre har 😊 Planen v...